Merking av klær og utstyr

Det er nesten ikke til å unngå at noe kommer bort når det er så mange barn samlet på et sted. Derfor er det viktig at alle klær er godt merket med barnets navn. Da er det lettere for både dere og oss som jobber her å holde orden på både klær og ting. Hvis klær ikke er merket vet vi heller ikke hvem som eier dem og det kan hende at vi tror at barnet mangler klær det har liggende i barnehagen. I fare for at klær skal bli borte eller ødelagt låner vi ikke ut andre barns klær eller andre personlige eiendeler. Det er også viktig at andre personlige eiendeler som tas med i barnehagen blir godt merket. Dette gjelder matbokser, leker, vogner og lignende. Kjøp gjerne både klistremerker og ”strykemerker” – det finnes mange tilbydere på nettet.

For å gjøre det lettere for dere som foreldre, har vi laget en Kles- og utstyrsliste, og samlet noen klestips i filen nedenfor. Bruk gjerne denne som en huskeliste når dere planlegger hva barnet skal ha med i barnehagen.

Last ned filen, fyll ut og ta med til barnehagen første dag.

Klestips