Småvenner familiebarnehage

Jeanette Nicoline Aspelin Tlf.: +47 40103009

Mayra Herrera Teigen Tlf.: +47 41310451

Nærmere beskrivelse

Småvenner familiebarnehage er en avdeling med 4 barn i alderen 8 måneder til  3 år. Det er 1 assistent som har det daglige ansvaret under ledelse av en pedagogisk veileder som er der en dag pr. uke. Vi mener at små barnegrupper i hjemmekoselige omgivelser gir en trygg og rolig start på livet.

I Småvenner familiebarnehage skal alle barn føle seg trygge. De skal bli sett og føle seg verdsatt. Vi skal ta hensyn til individuelle behov, tilrettelegge for at alle skal få tilpassede utfordringer. Småvenner ligger i under. etg. i en moderne enebolig på Ullern. Lokalene er lyse og trivelige, og det er direkte utgang til en stor og trivelig hage.

Uteareal med sandkasse og leker gjør dette til en trivelig barnehage for de aller minste.

Rammeplan, årsplan og månedsplaner

Rammeplanen gir de overordnede føringer for det pedagogiske innholdet.
Årsplanen er en detaljering av rammeplanen, og skal ivareta at de forskjellige fagområdene i rammeplanen blir implementert i barnehagens pedagogiske tilbud.
Månedsplanene er en ytterligere konkretisering av årsplanen ned på ulike konkrete tema og aktiviteter. For foresatte vil det først og fremst være Månedsplaner som vil være veiledende gjennom barnehageåret.

Montessori-pedagogikken innebærer at barn i større grad lærer selvstendighet og struktur ved at barnet selv velger aktiviteter, og hvor de voksnes funksjon primært er å tilrettelegge for at barna selv kan utfolde og utvikle seg etter egne premisser. Dette betyr f.eks. at barna tidlig lærer å velge aktiviteter og forberede seg til dette, samt å rydde opp etter seg før neste aktivitet.

Årsplan 2024

Vedtekter
Mer kan leses her.

Priser og søknad

Oppholdsbetaling i barnehage er: 2300 kr, – per mnd fra 1. august 2024.

Maksprisen blir fastsatt til 2 000 kr, – per måned

Kost i barnehage tilsvarer 300 kr, – per barn per måned.

Det skal betales forskuddsvis med forfall den 1. i hver måned. Foreldrene må selv gå inn i sin nettbank og opprette et fast månedlig trekk for betalingen. Betalinger må merkes med barnets navn og navnet på barnehageavdelingen.

Kvittering medbringes første dag

Makspris

Foreldre skal ikke betalte mer enn maksprisen for en barnehageplass.

Maksprisen gjelder alle typer barnehager, uavhengig om de er offentlige eller private. Grensen blir fastsatt av Stortinget. Kommunen kan tilby foreldrene en lavere pris enn maksprisen.

Moderasjonsordninger

Har du flere barn i barnehagen?

Hvis du har mer enn ett barn i barnehage i samme kommune, skal kommunen sørge for at du får reduksjon i foreldrebetalingen. Det kalles søskenmoderasjon. Du skal få søskenmoderasjon uavhengig av om barna går i forskjellige barnehager, og i barnehager med forskjellige eiere.

Reduksjonen for det andre barnet er 30 % moderasjon, og for det tredje barnet og oppover er det

100 % moderasjon.

Vi er tilknyttet det kommunale søkeverktøyet for barnehageplass, og vi ønsker derfor at du benytter dette ved å søke her (velg deretter «Legg til liste» og deretter «Gå videre»). Men vi er en privat barnehage og opptaksmyndigheten og fastsettelse av kriteriene for opptak ligger hos eierne. Kontakt oss slik at vi får undersøkt mulighetene nærmere.

Omtaler – se feltet nedenfor
Som en del av vårt internkontrollsystem har Amigos Barnehager utviklet et system hvor foreldre kan skrive omtaler. Dette brukes aktivt av ledelsen i Amigos Barnehage for hele tiden å sikre at vi holder et høyt nivå på vårt tilbud. Forbedringsforslag evalueres periodevis for å se på evt. fellestrekk i forslagene. Kommentarer kan gis via Foreldresidene – logg inn øverst til høyre.

Omtaler:

1. Birgitte: Vi er imponert over det arbeidet dere har gjort med de små barna, og det er en fryd å levere Ulrikke i barnehagen! Vi gir dere våre varmeste anbefalninger og dersom dere trenger referanser stiller vi gjerne opp. Vi kommer til å savne dere, og håper vi kan være velkomne tilbake ved en senere anledning dersom Ulikke skulle få en søster eller bror. Tusen takk for et flott barnehageår! De ansatte er så skjønne med barna, og fortjener en masse ros for den innsatsen og varmen de viser dem! :o)