Her finner du det viktigste du trenger å vite før og under oppstart i barnehagen
Slik søker du plass
Søk barnehageplass via den kommunale portalen.
Du velger ønsket barnehage og fyller inn opplysninger om barnet og foresatte. Hovedopptak skjer mot slutten av april–mai. Vi tilbyr også løpende opptak ved ledige plasser.
Klær og utstyr
Merk alt barnet har med seg. Dette gjelder klær, sko, matbokser, leker og lignende.
Vi anbefaler navnelapper – det finnes mange gode varianter på nett.
Tilvenning tar vanligvis 3–5 dager. Du som forelder er med hele tiden. Målet er at:
barnet føler seg trygt og sett
dere blir kjent med personalet og lokalene
barnet får en trygg rutine fra dag én
Vi anbefaler å bruke faste måltids- og sovetider allerede før oppstart.
Oppstart og de første dagene
Når barnet er sykt
Barnet må være hjemme ved feber, oppkast, diaré eller ved allmenntilstand som gjør det utilpass.
Generelt gjelder:
barn må være feberfri i én dag før de kommer tilbake
ved diaré: to døgn hjemme etter siste løse avføring
send aldri barnet «nesten friskt» i barnehagen
Pris & betaling
Pris per måned: 2 300 kr (fra 1. august 2024)
Makspris: 2 000 kr per måned
Matpenger: 300 kr per måned
Betalingsmåte: Fast trekk i nettbank
husk å merke betalingen med barnets navn og avdeling
Forfallsdato: 1. i hver måned
Ta med kvittering første dag
Vi sender ikke ut faktura.
Redusert pris eller gratis kjernetid?
Familier med lav inntekt kan ha rett på moderasjon eller gratis kjernetid.
Kontakt og organisering
Kontaktadresse:
Amigos Barnehage
Vakåsveien 39 A
1395 Hvalstad
Org.nr. 991 852 840
Opptaksansvarlig: Mayra Herrera Teigen
E-post: amigosbarnehage@hotmail.com Tlf.: +47 41310451
Regnskap: Nancy Johansen
E-post: amigosbarnehage.nancy@hotmail.com Tlf.: +47 41310470
Oppsigelse
Hvordan si opp plass:
Si opp via den kommunale portalen og send e-post til amigosbarnehage@hotmail.com
Oppsigelsestid:
3 måneder, gjeldende fra den 1. neste måned
Plassen må betales for hele oppsigelsesperioden – også hvis barnet slutter før.